Welcome to Ripstar

Filters

Reviews
Afdeling Alles
  • Alles
  • Young - 165 Reviews
  • Snow - 24 Reviews
  • Surf - 109 Reviews
  • Family - 57 Reviews
  • Groups - 9 Reviews
Sortering Meest behulpzaam
  • Meest behulpzaam
  • Meeste sterren
  • Minste sterren
  • Nieuwste review
  • Oudste review
Bekijk 0 reviews

Ripstar &
corona

Lees alles over onze coronamaatregelen.

De reizen van Ripstar gaan door!

Ook dit jaar worden we weer geconfronteerd met het coronavirus en het effect daarvan op onze winterreizen. Ondanks dat de besmettingscijfers momenteel hoog zijn, blijven we hoopvol en optimistisch dat onze winterreizen dit jaar gewoon door kunnen gaan. Ripstar bereid zich voor op een bomvol seizoen, waarin we de gemiste trips van de afgelopen anderhalf jaar gaan inhalen. Maak jij je nog zorgen over jouw vakantie en het coronavirus? Dat snappen we. Goed om te weten dat we er alles aan doen om de reizen door te laten gaan en de risico’s te minimaliseren; óók de financiële. Op deze pagina hopen we je voldoende te informeren over onze reizen en het coronavirus.

Op vakantie met Ripstar & het coronavirus

Kan een reis niet doorgaan? We zoeken naar een alternatief

Kan een reis niet doorgaan? We zoeken naar een alternatief

Sluit een speciale verzekering af voor onze zomerreizen

Sluit een speciale verzekering af voor onze zomerreizen

Ga verzekerd op reis en check onze algemene voorwaarden

Ga verzekerd op reis en check onze algemene voorwaarden

Oplossingen voor ‘problemen’ rondom corona

Er kunnen zich meerdere situaties voordoen omtrent het coronavirus. Hieronder schetsen we twee mogelijke situaties die zich kunnen voordoen, en de oplossingen die wij daarvoor bieden.

1) Ripstar kan de reis niet uitvoeren in de huidige vorm. 

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • De Nederlandse overheid geeft een negatief reisadvies af (code oranje of code rood) voor je reisbestemming
  • Je reisbestemming stelt een quarantaine-plicht in voor reizigers uit Nederland
  • Het specifieke dal/skigebied/hotel wordt gesloten.

De oplossingen die we jou bieden zijn als volgt:
Optie 1: kies voor onze alternatieve reis naar een gebied waar geen negatief reisadvies geldt. De prijs, data, voorwaarden en het programma blijven hetzelfde tenzij de kosten van de nieuwe locatie hoger uitvallen dan de originele reis.
Optie 2: kies voor een coronavoucher voor de betaalde reissom en verplaats je reis naar een moment elders. De coronavoucher is drie jaar geldig en is te besteden aan alle reizen en activiteiten van Ripstar. Heb je hem na 3 jaar nog niet gebruikt? Dan krijg je je reissom terug.
Optie 3: kies ervoor om je reeds betaalde reissom binnen 14 dagen terug te krijgen.

2) Je moet jouw reis met Ripstar annuleren omdat je positief bent getest op het coronavirus
Je kunt bij Ripstar een corona-verzekering afsluiten voor alle zomerreizen;

  • Voor alle surf- en wakeboardreizen voor jongeren en volwassenen, per boeking: €30,-
  • Voor alle familiereizen, per gezin: €100,-

Deze verzekering geldt voor alle mogelijke situaties waarin jij (volgens de huidige coronamaatregelen) niet meer op reis kunt omdat je besmet bent met het coronavirus; of omdat iemand in je omgeving besmet is geraakt, waardoor jij nu niet meer op vakantie kunt. Heb jij de corona-verzekering afgesloten, dan storten wij de volledige reissom aan je terug.

Kies je ervoor om deze verzekering niet af te sluiten? In dat geval blijven onze reguliere annuleringsvoorwaarden gelden voor het annuleren van een reis.

Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden blijven verder geldig. Je doet een aanbetaling voor je geboekte reis van minimaal € 100 en betaalt het restbedrag minimaal zes weken voor vertrek.

Informatie over de winterreizen

We passen onze reizen aan op de mogelijkheden die er wél zijn

We passen onze reizen aan op de mogelijkheden die er wél zijn

Veiligheid staat voorop. We volgen daarom altijd de adviezen van het RIVM

Veiligheid staat voorop. We volgen daarom altijd de adviezen van het RIVM

Tijdens onze reizen hanteren wij een uitgebreid coronaprotocol

Tijdens onze reizen hanteren wij een uitgebreid coronaprotocol

Maatregelen per land

Ripstar houdt tijdens de reizen altijd de geldende regels in het land van bestemming aan. Deze regels zijn continu aan wijzigingen onderhevig, dus lees voor vertrek altijd het Nederlandse reisadvies op NederlandWereldwijd.nl. De belangrijkste reisadviezen hebben we hieronder voor je opgesomd:

Maatregelen skigebieden

Skigebieden nemen diverse maatregelen in acht. Zo geldt in Oostenrijk sinds 8 november de 2G-regel. Dit houdt in dat alleen Gevaccineerden of mensen met een Geldig herstelbewijs de Oostenrijkse skiliften in mogen. Dit wordt gecontroleerd bij het verkoop van de skipassen aan de kassa. Ook onder andere berghutten, hotels, restaurants en de après-ski zijn alleen toegankelijk op vertoon van een 2G-bewijs.

Eerder gold in Oostenrijk de 3G-regel, hierbij hadden ook Geteste mensen toegang tot bovenstaande faciliteiten. Die regelgeving is nu gewijzigd vanwege de oplopende coronabesmettingen in het land.

Elk skigebied hanteert andere maatregelen, dus check ook voor vertrek de maatregelen van het gebied dat je bezoekt. Tot slot is ook iedereen verplicht een FFP-2 mondkapje te dragen in gesloten skiliften.

FAQ

Heb ik een 'coronapaspoort' nodig voor mijn reis met Ripstar?

Ja. Ripstar houdt zich aan alle overheidsregels in zowel binnen- als buitenland. Dit betekent dat je bij aankomst op jouw reis een geldige QR-code met de CoronaCheck App moet laten zien. Deze QR-code ontvang je ofwel door een negatieve test, ofwel door vaccinatie, ofwel door een herstelbewijs te uploaden. Voor meer informatie over de app ga naar: coronacheck.nl. Het bewijs is nodig om onze reis veilig en compleet uit te voeren. In Oostenrijk geldt de 2G-regel; daar ontvang je alleen een geldig bewijs als je hersteld of gevaccineerd bent.

Voor mijn reisbestemming is een rood reisadvies afgegeven door de overheid. Wat nu?

Bij Ripstar gaat jouw reis door! Wij zorgen in geval van een negatief reisadvies voor een alternatieve bestemming waar wij de reis wel kunnen uitvoeren. Dezelfde reis dus, maar dan op een andere locatie. Natuurlijk aan jou de keuze om dit alternatief te accepteren, of voor een voucher of geld terug te kiezen. Als we geen alternatieve locatie kunnen realiseren voor jouw reis, krijg je je geld terug.

Inwoners uit Nederland (of België) zijn niet welkom op mijn reisbestemming. Wat nu?

In dit geval gaan wij in eerste instantie op zoek naar een alternatieve locatie voor jouw reis. We kunnen de reis naar een ander gebied, of zelfs een ander land verplaatsen. Dezelfde reis dus, maar dan op een andere locatie. Natuurlijk aan jou de keuze om dit alternatief te accepteren, of voor een voucher of geld terug te kiezen. Als we geen alternatieve locatie kunnen realiseren voor jouw reis, krijg je je geld terug.

Ripstar heeft mijn vakantie geannuleerd door coronamaatregelen. Wat gebeurt er nu?

Als er geen andere opties zijn en wij jouw reis moeten annuleren, krijg je binnen 14 dagen de gehele reissom teruggestort.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik wil niet op vakantie. Kan ik nog annuleren?

Als je niet meer op vakantie wil, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik heb corona en mag niet mee. Kan ik nog annuleren?

Als je niet mee kan, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden. Check je eigen reisverzekering voor dekking bij annuleren vanwege corona.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik moet in quarantaine door een vriend/familielid. Wat nu?

Als je niet meer op vakantie wil, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden. Bekijk via jouw eigen reisverzekering of er mogelijkheden zijn voor geldteruggave.

Ik moet nu het restbedrag van mijn boeking betalen. Maar het is mogelijk dat mijn reis niet doorgaat. Waarom moet ik toch betalen?

Voor al onze reizen gelden onze algemene voorwaarden. Hierbij geldt dat je uiterlijk zes weken voor vertrek de complete reissom moet voldoen. Geen zorgen, wanneer de reis niet door kan gaan vanwege een negatief reisadvies, regelt Ripstar een alternatief of krijg je je geld terug.

Hoe gaat Ripstar om met het coronavirus op de reisbestemming?

Wij houden alle ontwikkelingen rondom corona nauwlettend in de gaten en volgen altijd de adviezen van het RIVM op. Veiligheid van onze werknemers, crew en deelnemers staat voorop, en we passen ons aan waar nodig. Tijdens onze reizen zal een uitgebreid coronaprotocol gelden. Twee weken voor vertrek ontvang je alle informatie over corona en onze maatregelen. De regels veranderen continue, zo is alle informatie die je ontvangt altijd up-to-date.

Klopt het dat ik vooraf een gezondheidsverklaring moet invullen?

Ja, dat klopt. Iedereen boven de 13 jaar moet een gezondheidsverklaring invullen. Daarin vragen we je thuis te blijven als je last hebt van symptomen en we vragen je je aan de regels uit ons geldende coronaprotocol te houden. Deze verklaring dient ondertekend en ingeleverd te worden voor aanvang van de reis. Bij Young-deelnemers dient het formulier ook ondertekend te worden door een ouder of verzorger. Zonder het invullen van de gezondheidsverklaring, kan je helaas niet deelnemen aan het camp.

Hoe garandeert Ripstar dat ik veilig op vakantie kan gaan?

We hebben op elke reis een geldend coronaprotocol, waarmee we jouw veiligheid garanderen. Daarnaast vult iedereen een gezondheidsverklaring in; hiermee verklaar jij en je medereizigers gezond te zijn bij aanvang van de vakantie. Zo wordt het risico op besmetting geminimaliseerd. Ook dienen alle deelnemers een geldig reiscertificaat te hebben bij aanvang van het camp. Dit betekent dat alle deelnemers ofwel een negatieve test, ofwel een volledige vaccinatie hebben gehad.

Jullie hebben het over een coronaprotocol; wat houdt dit precies in?

Bij de vertrekinformatie ontvangen alle deelnemers een instructiebrief, waarin het protocol voor die reis wordt uitgelegd. Het protocol bestaat uit regels waaraan alle reizigers zich moeten houden. Het protocol is steeds aan veranderingen onderhevig door de wijzigingen in de richtlijnen van het RIVM, vandaar dat je deze pas kort voor vertrek ontvangt. We zullen altijd de maatregelen die worden genomen door lokale overheden respecteren en opvolgen.

Heb je voorbeelden van de maatregelen uit het protocol?

Zeker. In het protocol staan onder meer de algemene regels in het land van bestemming, zoals afstand houden en het dragen van een mondkapje. Ook zijn er regels voor regelmatige desinfectie van materialen die door meerdere personen worden gebruikt en bieden we beschermende producten aan voor onze gasten, zoals een desinfectiepunt. Ook hebben we per reis specifiek extra maatregelen om de contacten te beperken. Zo blijven we in onze eigen 'campbubbel'.

Ik heb nog andere vragen omtrent mijn reis en coronavirus. Wat kan ik doen?

We snappen dat het coronavirus en de maatregelen rondom het virus vragen oproepen. We informeren je daarom graag. Ons kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur via 020 688 6090. Je kunt ook een mail sturen naar info@ripstar.nl. We beantwoorden jouw vraag zo snel mogelijk.