Welcome to Ripstar
Jouw review
  • Stap 1 - Kies afdeling
  • Stap 2 - Schrijf review
  • Stap 3 - Jouw naam

Super nice dat je een review achterlaat. Alle feedback helpt ons beter te worden.

Kies de afdeling

  • Surf
  • Snow
  • Young
  • Family
  • Groups

Wanneer was je mee?

Maand
  • Januari
  • Februari
  • Maart
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
  • November
  • December
Jaar
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020
Stap 2 - Schrijf je review

Je was dus op mee met een activiteit van Ripstar . Vertel ons jouw verhaal.

Titel

Jouw verhaal

Stap 3 - Jouw naam en rating

We zijn bijna klaar om review [titel van 10 woorden] te posten. Even nog de laatste details

Jouw rating

Hoeveel van de 5 sterren geef je ons?

Jouw naam

Jouw e-mailadres

Laatste check
Jouw rating Aanpassen
Naam Aanpassen
E-mail adres Aanpassen
Titel Aanpassen
Verhaal Aanpassen
Versturen

Filters

Reviews
Afdeling Alles
  • Alles
  • Young - 138 Reviews
  • Snow - 24 Reviews
  • Surf - 74 Reviews
  • Family - 36 Reviews
  • Groups - 8 Reviews
Sortering Meest behulpzaam
  • Meest behulpzaam
  • Meeste sterren
  • Minste sterren
  • Nieuwste review
  • Oudste review
Bekijk 0 reviews

Ripstar & het coronavirus

Onze maat­regelen

De (wintersport)vakanties van Ripstar gaan door!

Het coronavirus heerst nog steeds en heeft grote impact op ons dagelijks leven. Natuurlijk begrijpen wij dat Covid-19 ook invloed heeft op jouw vakantieplannen voor deze winter en je eventueel geplande reis met Ripstar Travel. Goed om te weten dat we er alles aan doen om de reizen door te laten gaan en de risico’s te minimaliseren; ook de financiële. Op deze pagina hopen we je voldoende te informeren.

Onze garantie

Flexibiliteit is ons handelsmerk. Wij zijn de specialisten bij uitstek om op veranderende situaties in te springen. Indien een land of skigebied naar code oranje verandert, verplaatsen we de reis naar een andere locatie die wél veilig is. Het motto bij Ripstar is dus: onze vakanties gaan dóór.

Als het ons tóch niet lukt om jouw vakantie veilig te laten doorgaan, krijg jij van ons je reissom terug. Lees hieronder meer over de voorwaarden die op dit moment gelden (per 01-10-2020).

1. Jouw reis en corona 
Er kunnen zich meerdere situaties voordoen omtrent het coronavirus. Hieronder schetsen we twee mogelijke situaties die zich kunnen voordoen, en de oplossingen die wij daarvoor bieden.

1) Ripstar kan de reis niet uitvoeren in de huidige vorm:

  • De Nederlandse overheid geeft een negatief reisadvies af (code oranje of rood) voor je reisbestemming
  • Je reisbestemming stelt een quarantaine-plicht in voor reizigers uit Nederland
  • Het specifieke dal/skigebied/hotel wordt gesloten.

De oplossingen die we jou bieden zijn als volgt:

  • Optie 1: kies voor onze alternatieve reis naar een gebied waar geen negatief reisadvies geldt. De prijs, data, voorwaarden en het programma blijven hetzelfde tenzij de kosten van de nieuwe locatie hoger uitvallen dan de originele reis;
  • Optie 2: kies voor een coronavoucher voor de betaalde reissom en verplaats je reis naar een moment elders. De coronavoucher is drie jaar geldig en is te besteden aan alle reizen en activiteiten van Ripstar;
  • Optie 3: kies ervoor om je reeds betaalde reissom binnen 14 dagen terug te krijgen (onder aftrek van administratiekosten).

2) Je moet jouw reis met Ripstar annuleren omdat je positief bent getest op het coronavirus
Bij Ripstar gelden de algemene voorwaarden voor het annuleren van een reis. Als je een speciale coronaverzekering bij ons hebt afgesloten, kun je deze echter inzetten als je positief bent getest op het coronavirus. Meer over de verzekering lees je hieronder.

2. Corona-annuleringsverzekering
Bij Ripstar Travel kun je ervoor kiezen om een speciale corona-annuleringsverzekering af te sluiten. De annuleringsverzekering sluit je af voor € 25 per persoon. Hiermee kun je jouw reis in het buitenland annuleren van 14 dagen tot 1 dag voor vertrek, in het geval dat je positief bent getest en hierdoor niet mee op reis kunt. Dan garanderen we je een restitutie van de volledige reissom (min de verzekeringskosten van € 25), binnen 14 dagen.

  • Je boekt jouw trip naar keuze via onze website
  • Je kiest bij ‘opties’ voor een corona-annuleringsverzekering van € 25

3. Algemene voorwaarden
Onze algemene voorwaarden blijven verder geldig. Je doet een aanbetaling voor je geboekte reis van minimaal € 100 en betaalt het restbedrag minimaal zes weken voor vertrek.

FAQ

Voor mijn reisbestemming is een negatief reisadvies afgegeven door de overheid. Wat nu?

Bij Ripstar gaat jouw reis door! Wij zorgen in geval van een negatief reisadvies voor een alternatieve bestemming waar wij de reis wel kunnen uitvoeren. Dezelfde reis dus, maar dan op een andere locatie. Natuurlijk aan jou de keuze om dit alternatief te accepteren, of voor een voucher of geld terug te kiezen.

Inwoners uit Nederland zijn niet welkom op mijn reisbestemming. Wat nu?

In dit geval gaan wij in eerste instantie op zoek naar een alternatieve locatie voor jouw reis. We kunnen de reis naar een ander gebied, of zelfs een ander land verplaatsen. Dezelfde reis dus, maar dan op een andere locatie. Natuurlijk aan jou de keuze om dit alternatief te accepteren, of voor een voucher of geld terug te kiezen.

Het hotel/ski- of dalgebied van mijn reis is gesloten. Wat nu?

Bij Ripstar gaat jouw reis door! Wij zorgen voor een alternatief verblijf en gebied waar we de reis wel kunnen uitvoeren. Dezelfde reis op een andere locatie. Dezelfde reis dus, maar dan op een andere locatie. Natuurlijk aan jou de keuze om dit alternatief te accepteren, of voor een voucher of geld terug te kiezen.

Ripstar heeft mijn vakantie geannuleerd door coronamaatregelen. Wat gebeurt er nu?

Als er geen andere opties zijn en wij jouw reis moeten annuleren, krijg je binnen 14 dagen de gehele reissom teruggestort.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik wil niet op vakantie. Kan ik nog annuleren?

Als je niet meer op vakantie wil, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik heb corona en mag niet mee. Kan ik nog annuleren?

Als je niet mee kan, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden. Je kunt bij Ripstar een speciale corona-annuleringsverzekering afsluiten waarbij je je geld terugkrijgt als je binnen 14 tot 1 dag van te voren corona krijgt, en daardoor niet mee kan.

Mijn vakantie met Ripstar gaat door, maar ik moet in quarantaine door een vriend/familielid. Wat nu?

Als je niet meer op vakantie wil, kun je jouw reis annuleren. Bij een annulering gelden onze algemene voorwaarden. De volledige voorwaarden vind je via ripstar.nl/voorwaarden. Bekijk via jouw eigen reisverzekering of er mogelijkheden zijn voor geldteruggave.

Ik moet nu het restbedrag van mijn boeking betalen. Maar het is mogelijk dat mijn reis niet doorgaat. Waarom moet ik toch betalen?

Voor al onze reizen gelden onze algemene voorwaarden. Hierbij geldt dat je uiterlijk zes weken voor vertrek de complete reissom moet voldoen. Geen zorgen, wanneer de reis niet door kan gaan vanwege een negatief reisadvies, regelt Ripstar een alternatief of krijg je je geld terug.

Hoe gaat Ripstar om met het coronavirus op de reisbestemming?

Wij houden alle ontwikkelingen rondom corona nauwlettend in de gaten en volgen altijd de adviezen van het RIVM op. Veiligheid van onze werknemers, crew en deelnemers staat voorop, en we passen ons aan waar nodig. Tijdens onze reizen zal een uitgebreid coronaprotocol gelden.

Klopt het dat ik vooraf een gezondheidsverklaring moet invullen?

Ja, dat klopt. Iedereen boven de 13 jaar moet een gezondheidsverklaring invullen. Daarin vragen we je thuis te blijven als je last hebt van symptomen en we vragen je je aan de regels uit ons geldende coronaprotocol te houden. Deze verklaring dient ondertekend en ingeleverd te worden voor aanvang van de reis. Bij Young-deelnemers dient het formulier ook ondertekend te worden door een ouder of verzorger.

Hoe garandeert Ripstar dat ik veilig op vakantie kan gaan?

We hebben op elke reis een geldend coronaprotocol, waarmee we jouw veiligheid garanderen. Daarnaast vult iedereen een gezondheidsverklaring in; hiermee verklaar jij en je medereizigers gezond te zijn bij aanvang van de vakantie. Zo wordt het risico op besmetting geminimaliseerd.

Jullie hebben het over een coronaprotocol; wat houdt dit precies in?

Bij de vertrekinformatie ontvangen alle deelnemers een instructiebrief, waarin het protocol voor die reis wordt uitgelegd. Het protocol bestaat uit regels waaraan alle reizigers zich moeten houden. Het protocol is steeds aan veranderingen onderhevig door de wijzigingen in de richtlijnen van het RIVM, vandaar dat je deze pas kort voor vertrek ontvangt. We zullen altijd de maatregelen die worden genomen door lokale overheden respecteren en opvolgen.

Heb je voorbeelden van de maatregelen uit het protocol?

Zeker. In het protocol staan onder meer de algemene regels in het land van bestemming, zoals afstand houden en het dragen van een mondkapje. Ook zijn er regels voor regelmatige desinfectie van materialen die door meerdere personen worden gebruikt en bieden we beschermende producten aan voor onze gasten, zoals handgel.

Wat is de situatie nu in de Alpen?

Nagenoeg alle skigebieden willen open en nemen passende coronamaatregelen. Hier zullen verschillen in zitten, afhankelijk van de regelgeving en de situatie per locatie. Wij houden nauw contact met de medewerkers van onze accommodaties en skigebieden en met onze lokale gidsen die ons op de hoogte kunnen stellen van de veranderende plaatselijke regels. We informeren je bij belangrijke wijzigingen.

Ik heb nog andere vragen omtrent mijn reis en coronavirus. Wat kan ik doen?

We snappen dat het coronavirus en de maatregelen rondom het virus vragen oproepen. We informeren je daarom graag. Ons kantoor is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur via 020 688 6090. Je kunt ook een mail sturen naar info@ripstar.nl. We beantwoorden jouw vraag zo snel mogelijk.