Kiteverhuur
Huur kitemateriaal bij de Ripstar Kiteschool. Wij bieden het juiste materiaal van Slingshot, Prolimit en Brunotti!

Kite rental
Na het afronden van een kitecursus is shared rental altijd inbegrepen in de prijs. Kun je al kiten of boek je privé-lessen en wil je na de lessen met een eigen kite verder oefenen, dan is het mogelijk om kitemateriaal bij ons te huren. Mocht er te veel of te weinig wind staan, waardoor je niet het water op kan, dan krijg je je geld voor die dag terug. Bekijk hieronder onze kite rental mogelijkheden.
Verhuurmateriaal
We maken gebruik van het nieuwste A-merk materiaal van Slingshot kiteboarding, Prolimit en Brunotti. Als je materiaal bij ons huurt ben je altijd verzekert van moderne en veilige kitesurfmaterialen. Je kunt gebruik maken van de Ripstar rental op locatie zolang de voorraad strekt. Indien wij niet voldoende kitemateriaal hebben is het meestal ook mogelijk om bij onze locale partner te huren. Het kan zijn dat de huurprijzen bij de locatie partner afwijken van onze prijzen.
Per ongeluk schade gemaakt? Boek de ‘No worries’ optie om kosten bij schade aan kitegear te voorkomen: €50 per week of €20 per dag. Let op! Diefstal, verlies en schade met opzet zijn niet gedekt.
Pre-book
Kiteset
- Kite
- Bar
- Board
- Harnas
- Leash
Dagelijks wordt de juiste kitemaat gekozen
Egypte 11-daagse: €435
Andere locaties: €335
No wind? No problem! In het uitzonderlijke geval dat er minder dan 4 dagen genoeg wind staat om te kiten (<14 knts), dan krijg je €100 euro per dag van ons terug.
Op locatie
Per dag:
- Kiteset: hele dag: €95, 2 uur: €75
- Kite only hele dag: €75, 2 uur: €60
- Board only eerste dag €50, iedere extra dag €30
- Harnas eerste dag €30, iedere extra dag €15
- Wetsuit €10
Op locatie
Actie hele week voor de prijs van 5 dagen:
- Kiteset €420
- Kite only €330
- Board only €160
- Harnas + leash €70
- Wetsuit €50
Shared rental
Omdat we echt willen dat je tijdens een kitereis met Ripstar leert kiten, mag je na de cursus (starter level 1 en starter level 2) gratis zelfstandig met je cursusgenoten verder oefenen. Onze instructeurs zijn altijd in de buurt om een oogje in het zeil te houden en geven je graag een tip.
Met 2 of 3 personen maak je gedeeld gebruik van een kiteset. Je kunt elkaar op die manier helpen en op elkaar letten. De voorwaarden voor shared rental zijn dat de omstandigheden (wind, golven, etc.) het toelaten om veilig het water op te gaan, je kunt aan de wind varen (minimaal IKO 2I) en de instructeur vind dat je verantwoord samen met je lesgenoot verder kan oefenen. Mocht je er nog niet klaar voor zijn om zelfstandig verder te oefenen of als je het fijn vind om een extra lesje te nemen, dan kun je tegen gereduceerd tarief privé-lessen bijboeken.
We maken gebruik van het nieuwste A-merk materiaal van Slingshot kiteboarding, Prolimit en Brunotti. Als je materiaal bij ons huurt ben je altijd verzekert van moderne en veilige kitesurfmaterialen.
Shared rental
Kiteset
- 1x Kite
- 1x Bar
- 1x Board
- Ieder een eigen Harnas en leash
Dagelijks wordt de juiste kitemaat gekozen
Inbegrepen bij:
Kitecursus Starter level 1: Beginner
Kitecursus Starter level 2: Waterstart
FAQ

Wat als ik nog niet klaar ben voor shared rental?
De instructeur bepaald of jij er klaar voor bent. De voorwaarden voor shared rental zijn dat de omstandigheden (wind, golven, etc.) het toelaten om veilig het water op te gaan, je kunt aan de wind varen (minimaal IKO 2I) en de instructeur vind dat je verantwoord samen met je lesgenoot verder kan oefenen. Mocht je er nog niet klaar voor zijn om zelfstandig verder te oefenen of als je het fijn vind om een extra lesje te nemen, dan kun je tegen gereduceerd tarief privé-lessen bijboeken.
Wat houdt supervisie in?
Na de cursus of opstartles ga je zelfstandig of samen met je cursusgenoten verder oefenen. De instructeurs geven dagelijks aan wanneer ze aanwezig zullen zijn op de kitespot. Je krijgt van ons een opvallend Ripstar shirt. Hieraan kunnen onze instructeurs je gemakkelijk herkennen. Onze instructeurs zullen een oogje in het zeil houden en je helpen waar nodig. Daarnaast geven ze je graag tips. Vraag de instructeurs hier vooral naar!
In Dakhla, Rhodos en Egypte hebben wij supervisie en rescue service geregeld met de lokale kiteschool. Er varen dan boten rond of er is iemand op het strand die je komt helpen indien nodig. Op Sicilië en in Denemarken kun je overal staan en is een rescue boot niet nodig.
Houd er rekening mee dat de instructeurs soms les of clinics aan het geven zijn of zelf aan het kiten zijn. Ze zijn dus niet continu beschikbaar, maar kunnen je altijd helpen in het geval van nood.
Kan ik na de cursus ook een eigen kite krijgen i.p.v. shared rental?
Indien je minimaal IKO niveau 3J bereikt hebt tijdens je cursus, dan mag je ook zelfstandig verder oefenen met een eigen kite. Dit is niet inbegrepen bij de cursussen. Hiervoor rekenen we dus onze normale verhuurtarieven.
Welke maten hebben jullie beschikbaar?
Kites: Reguliere maten tussen 6m – 12m. Wij nemen ook enkele grotere maten of foilkites mee voor lichtwind dagen.
Boards: reguliere maten tussen 136cm en 147cm.
Harnas: Indien je vooraf materiaal huurt houden we rekening met de maat die je tijdens het boeken opgeeft. We hebben harnassen beschikbaar tussen XXS en XXL.
Bar: Wij maken gebruik van barren van 17″ en 20″ met een lage split. De lijnen zijn 20+2m
Low wind dagen en stormdagen
We hebben veel kites tussen de 6m en 12m. Helaas kunnen we voor de low wind dagen niet voor iedereen lichtweerkites meenemen. Het kan dus zijn dat deze kites over de dag gedeeld moeten worden in de groep of dat er niet voldoende kites beschikbaar zijn op een low wind dag. Ben je erg groot en verwacht je bij 15 knopen niet met een 12m te kunnen varen, neem dan voor de reis even contact met ons op via kite@ripstar.nl.
Bij ons kun je boven de 28knts geen kite huren. Bij uitzondering kunnen ver gevorderde kiters tot 32knts een kite te huren.
Wat als ik schade maak aan het verhuurmateriaal?
Per ongeluk schade gemaakt? Boek de ‘No worries’ optie om kosten bij schade aan kitegear te voorkomen: €50 per week of €20 per dag op locatie. Let op! Diefstal, verlies en schade met opzet zijn niet gedekt.
Daarnaast raden wij het altijd aan om een goed dekkende reisverzekering af te sluiten.
Voorwaarden bij schade, diefstal of verlies:
Indien je niet de ‘no worries optie’ boekt of indien er sprake is van diefstal, verlies of schade met opzet, dan gelden de volgende voorwaarden:
Niet ingeleverde of onherstelbaar beschadigde materialen worden tegen winkelverkoopwaarde ter plaatse afgerekend door de huurder.
- Hiervoor geldt de volgende staffel:
Materiaal van dit seizoen 100%, - 1 seizoen oud 80%,
- 2 seizoenen oud 60%,
- 3 of meer seizoenen 40% van de winkelverkoopwaarde.
Je bent zelf verantwoordelijk om een (reis)verzekering af te sluiten die schade, diefstal of verlies in verband met het materiaal dekt.
Krijg ik mijn geld terug als ik vooraf verhuurmateriaal boek en er geen wind staat?
Omdat onze bestemmingen erg windzeker zijn, komt het gelukkig bijna nooit voor dat er te weinig wind staat. Maar je kan natuurlijk pech hebben als er toch een paar dagen of een week geen wind staat (<14 knts) of het veel te hard waait (30+ knts).
Heb je een pre-book kiteset geboekt? No wind? No problem! In het uitzonderlijke geval dat er minder dan 4 dagen genoeg wind staat om te kiten of juist teveel wind staat, dan krijg je €100 euro per dag van ons terug. Kun je dus maar 2 dagen kiten vanwege te weinig wind dan krijg je 100 euro terug, kun je 1 dag kiten, dan krijg je 200 euro terug en kun je niet kiten, dan krijg je 300 euro terug.
Huur je op locatie een halve dag en kun je minder dan 1 uur kiten, omdat de wind wegvalt dan krijg je het gehele bedrag voor die dag terug. Huur je op locatie een hele dag en kun je meer dan 1 uur en minder dan 2 uur kiten, dan betaal je het halve dag tarief.
Shared rental is gratis na de starter cursus. Indien je er nog niet klaar voor bent of de wind te hard of te zacht is krijg je in dit geval dus geen geld terug.
Wat kan je na de startercursus?
Na de lessen mag je samen met je cursusgenoten verder oefenen. Onze bestemmingen zijn erg windzeker, hierdoor besteed je veel tijd op het water en is de kans groot dat je als beginner na een week zelfstandig je eerste meters gemaakt hebt en voor de waterstarters dat je goed beide kanten op kan varen en hoogte kan lopen.
Wat is een IKO certificering?
Ripstar is een officieel IKO (International Kiteboarding Organization) geaffilieerd kitecenter. Hierdoor ben je verzekerd van kwalitatief goede en veilige lessen. Daarnaast ontvang je na je cursus of lessen van ons een internationaal erkend certificaat. Hiermee kun je overal ter wereld verder lessen en materiaal huren (indien je IKO niveau 3J behaald hebt).
Vraag tijdens de reis aan je instructeur om je certificaat aan te maken. Indien dit tijdens de reis niet gelukt is, stuur dan een mail naar kite@ripstar.nl. Laat daarbij even weten met welke reis je mee was, de data van de reis en van wie je les hebt gehad.
Wat houdt pre-book rental in?
No wind, no problem. Daarnaast kan het zijn dat we je vragen om een boardbag voor ons in te checken op de luchthaven.
Let op! We hebben een beperkt aantal maten beschikbaar en deze moeten verdeeld worden met de andere lessers en huurders. Het kan zijn dat als je eigenlijk een 9m nodig hebt je een 8m of een 10m krijgt. Dit gaat altijd in overleg met de instructeurs. Hele kleine en hele grote maten zijn beperkt beschikbaar (5, 6, 14, 15m2 kites). Het kan dus bij hele harde of hele zachte wind zijn dat je niet helemaal de perfecte maat kan krijgen of de tijd over de dag met iemand anders moet verdelen.
Wat houdt rental op locatie in?
Omdat wij het materiaal met het vliegtuig mee moeten nemen naar de locatie hanteren wij een non-refundable tarief en een tarief voor als je op locatie boekt dat wat hoger ligt. Indien je kiest voor voor huren op locatie dan betaal je alleen per dag dat je het materiaal gebruikt. Wij hebben over het algemeen genoeg materiaal, maar houdt er rekening mee dat het kan zijn dat de juiste maat aan iemand vergeven is die een kitecursus of pre-book rental heeft gekozen. In dit geval kun je ook huren bij onze lokale partners. Het kan zijn dat die tarieven anders zijn dan die van ons.
Wat als ik nog andere vragen heb?
Geen probleem! Mail ons dan via kite@ripstar.nl of bel ons op 020 688 60 90. We zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 9.00 en 17.30 en helpen je graag met al je vragen.