kite-dakhla

Kiteverhuur

Huur kitemateriaal bij de Ripstar Kiteschool, IKO certified kitecenter. Wij bieden het juiste materiaal van Slingshot, Prolimit en Brunotti.

Kite rental

Na het afronden van een kitecursus is shared rental altijd inbegrepen in de prijs. Kun je al kiten of boek je privé-lessen en wil je na de lessen met een eigen kite verder oefenen, dan is het mogelijk om kitemateriaal bij ons te huren. Mocht er te veel of te weinig wind staan, waardoor je niet het water op kan, dan  krijg je je geld voor die dag terug. Bekijk hieronder onze kite rental mogelijkheden.

Bekijk rental mogelijkheden

Rental

We maken gebruik van het nieuwste A-merk materiaal van Slingshot kiteboarding, Prolimit en Brunotti. Als je materiaal bij ons huurt ben je altijd verzekert van moderne en veilige kitesurfmaterialen. Je kunt gebruik maken van de Ripstar rental op locatie zolang de voorraad strekt. Indien wij niet voldoende kitemateriaal hebben is het meestal ook mogelijk om bij onze locale partner te huren. Het kan zijn dat de huurprijzen bij de locatie partner afwijken van onze prijzen.

Per ongeluk schade gemaakt? Boek de ‘No worries’ optie om kosten bij schade aan kitegear te voorkomen: €50 per week of €20 per dag. Let op! Diefstal, verlies en schade met opzet zijn niet gedekt.

No wind? No problem!

In het uitzonderlijke geval dat er niet genoeg wind staat om te kiten (<14 knts), dan krijg je (een deel van) je geld terug! Voor meer info zie de FAQ onderaan deze pagina.

Pre-book | Kiteset

  • Kite
  • Bar
  • Board
  • Harnas
  • Leash
  • Dagelijks wordt de juiste kitemaat gekozen
  • Prijs per week € 345
  • Toeslag Egypte (10 dagen i.p.v. een week) € 50

Op locatie | Per dag

  • Kiteset hele dag: € 90 | 2 uur: € 75
  • Kite only hele dag: € 80 | 2 uur: € 65
  • Board only hele dag: € 35 | 2 uur: € 25
  • Harnas hele dag € 25 | 2 uur €15
  • Wetsuit per dag: €10

Op locatie | Hele week rental

  • Kiteset: € 395
  • Kite only: € 295
  • Board only: € 175
  • Harnas + leash: € 75
  • Wetsuit: € 45

Shared rental

Omdat we echt willen dat je tijdens een kitereis met Ripstar leert kiten, mag je na de cursus (starter level 1 en starter level 2) gratis zelfstandig met je cursusgenoten verder oefenen. Onze instructeurs zijn altijd in de buurt om een oogje in het zeil te houden en geven je graag een tip.

Met 2 of 3 personen maak je gedeeld gebruik van een kiteset. Je kunt elkaar op die manier helpen en op elkaar letten. De voorwaarden voor shared rental zijn dat de omstandigheden (wind, golven, etc.) het toelaten om veilig het water op te gaan, je kunt aan de wind varen (minimaal IKO 3J) en de instructeur vind dat je verantwoord samen met je lesgenoot verder kan oefenen. Mocht je er nog niet klaar voor zijn om zelfstandig verder te oefenen of als je het fijn vind om een extra lesje te nemen, dan kun je tegen gereduceerd tarief privé-lessen bijboeken.

Shared rental | Kiteset

  • 1x kite
  • 1x bar
  • 1x board
  • Ieder een eigen Harnas en leash
  • Dagelijks wordt de juiste kitemaat gekozen

Veelgestelde vragen

Uit- of in-klappen

Wat als ik nog niet klaar ben voor shared rental?

De instructeur bepaald of jij er klaar voor bent. De voorwaarden voor shared rental zijn dat de omstandigheden (wind, golven, etc.) het toelaten om veilig het water op te gaan, je kunt aan de wind varen (minimaal IKO 3J) en de instructeur vind dat je verantwoord samen met je lesgenoot verder kan oefenen. Mocht je er nog niet klaar voor zijn om zelfstandig verder te oefenen of als je het fijn vind om een extra lesje te nemen, dan kun je tegen gereduceerd tarief privé-lessen bijboeken.

 

Uit- of in-klappen

Wat houdt supervisie in?

Na de cursus of opstartles ga je zelfstandig of samen met je cursusgenoten verder oefenen. De instructeurs geven dagelijks aan wanneer ze aanwezig zullen zijn op de kitespot. Je krijgt van ons een opvallend Ripstar shirt. Hieraan kunnen onze instructeurs je gemakkelijk herkennen. Onze instructeurs zullen een oogje in het zeil houden en je helpen waar nodig. Daarnaast geven ze je graag tips. Vraag de instructeurs hier vooral naar!

In Dakhla, Rhodos en Egypte hebben wij supervisie en rescue service geregeld met de lokale kiteschool. Er varen dan boten rond of er is iemand op het strand die je komt helpen indien nodig.  Op Sicilië en in Denemarken kun je overal staan en is een rescue boot niet nodig.

Houd er rekening mee dat de instructeurs soms les of clinics aan het geven zijn of zelf aan het kiten zijn. Ze zijn dus niet continu beschikbaar, maar kunnen je altijd helpen in het geval van nood.

Uit- of in-klappen

Kan ik na de cursus ook een eigen kite krijgen i.p.v. shared rental?

Indien je minimaal IKO niveau 3J bereikt hebt tijdens je cursus, dan mag je ook zelfstandig verder oefenen met een eigen kite. Dit is niet inbegrepen bij de cursussen. Hiervoor rekenen we dus onze normale verhuurtarieven.

Uit- of in-klappen

Welke maten hebben jullie beschikbaar?

Kites: Reguliere maten tussen 7m – 12m. Wij nemen ook enkele grotere maten of foilkites mee voor lichtwind dagen.

Boards: reguliere maten tussen 136cm en 147cm.

Harnas: Indien je vooraf materiaal huurt houden we rekening met de maat die je tijdens het boeken opgeeft. We hebben harnassen beschikbaar tussen XXS en XXL.

Bar: Wij maken gebruik van barren van 17″ en 20″ met een lage split. De lijnen zijn 20+2m

 

Low wind dagen en stormdagen

We hebben veel kites tussen de 7m en 12m. Helaas kunnen we voor de low wind dagen niet voor iedereen lichtweerkites meenemen. Het kan dus zijn dat deze kites over de dag gedeeld moeten worden in de groep of dat er niet voldoende kites beschikbaar zijn op een low wind dag. Ben je erg groot en verwacht je bij 15 knopen niet met een 12m te kunnen varen, neem dan voor de reis even contact met ons op via kite@ripstar.nl.

Bij ons kun je boven de 28knts geen kite huren. Bij uitzondering kunnen ver gevorderde kiters tot 32knts een kite te huren.

Uit- of in-klappen

Wat als ik schade maak aan het verhuurmateriaal?

Per ongeluk schade gemaakt? Boek de ‘No worries’ optie om kosten bij schade aan kitegear te voorkomen: €50 per week of €20 per dag op locatie. Let op! Diefstal, verlies en schade met opzet zijn niet gedekt.

Daarnaast raden wij het altijd aan om een goed dekkende reisverzekering af te sluiten.

Voorwaarden bij schade, diefstal of verlies: 

Indien je niet de ‘no worries optie’ boekt of indien er sprake is van diefstal, verlies of schade met opzet, dan gelden de volgende voorwaarden:

Niet ingeleverde of onherstelbaar beschadigde materialen worden tegen winkelverkoopwaarde ter plaatse afgerekend door de huurder.

  • Hiervoor geldt de volgende staffel:
    Materiaal van dit seizoen 100%,
  • 1 seizoen oud 80%,
  • 2 seizoenen oud 60%,
  • 3 of meer seizoenen 40% van de winkelverkoopwaarde.

Je bent zelf verantwoordelijk om een (reis)verzekering af te sluiten die schade, diefstal of verlies in verband met het materiaal dekt.

Indien het materiaal nog goed hersteld kan worden, rekenen we € 30 administratiekosten + het bedrag voor de reparatie + de waardevermindering van het materiaal (doorgaans zo’n 10% van de adviesverkoopprijs).

Uit- of in-klappen

Krijg ik mijn geld terug als ik vooraf verhuurmateriaal boek en er geen wind staat?

Omdat onze bestemmingen erg windzeker zijn, komt het gelukkig niet vaak voor dat er te weinig wind staat. Maar je kan natuurlijk pech hebben als er toch een paar dagen of een week geen wind staat (<14 knts) of het veel te hard waait (28+ knts).

Heb je een pre-book kiteset geboekt? No wind? No problem! In het uitzonderlijke geval dat er minder dan 4 dagen genoeg wind staat om te kiten of juist teveel wind staat, dan krijg je €75 euro per dag van ons terug:

  • De wind is 3 dagen goed om te kiten: € 75 terug
  • De wind is 2 dagen goed om te kiten: € 150 terug
  • De wind is 1 dag goed om te kiten: € 225 terug
  • De wind is de hele week niet goed om te kiten: €300 terug

Huur je op locatie een halve dag en kun je minder dan 1 uur kiten, omdat de wind wegvalt, dan krijg je het gehele bedrag voor die dag terug. Huur je op locatie een hele dag en kun je meer dan 1 uur en minder dan 2 uur kiten, dan betaal je het halve dag tarief.

Shared rental is gratis na de starter cursus. Indien je er nog niet klaar voor bent of de wind te hard of te zacht is krijg je in dit geval dus geen geld terug.

Uit- of in-klappen

Wat kan je na de startercursus?

Na de startercursus weet je hoe je de kite moet besturen, jezelf met de kite veilig kunt verplaatsen op het water en op de kant, heb je geleerd over alle safetysystemen en de self rescue en hoe je veilig om kunt gaan met het materiaal. De meeste mensen leren de waterstart of kunnen zelfs al aan de wind varen. Indien je nog niet aan de wind kan varen raden we aan om een extra les te boeken. Na de cursus kun je extra lessen boeken tegen een gereduceerd tarief. Na de lessen mag je samen met je cursusgenoten verder oefenen. Onze bestemmingen zijn erg windzeker, hierdoor besteed je veel tijd op het water en is de kans groot dat je als beginner na een week zelfstandig je eerste meters gemaakt hebt en voor de waterstarters dat je goed beide kanten op kan varen en hoogte kan lopen.

Uit- of in-klappen

Wat is een IKO certificering?

Ripstar is een officieel IKO (International Kiteboarding Organization) geaffilieerd kitecenter. Hierdoor ben je verzekerd van kwalitatief goede en veilige lessen. Daarnaast ontvang je na je cursus of lessen van ons een internationaal erkend certificaat. Hiermee kun je overal ter wereld verder lessen en materiaal huren (indien je IKO niveau 3J behaald hebt).

Vraag tijdens de reis aan je instructeur om je certificaat aan te maken. Indien dit tijdens de reis niet gelukt is, stuur dan een mail naar kite@ripstar.nl. Laat daarbij even weten met welke reis je mee was, de data van de reis en van wie je les hebt gehad.

Uit- of in-klappen

Wat houdt pre-book rental in?

Nog geen eigen gear? Of geen zin om alle kitegear mee te slepen? Bij Ripstar boek je gemakkelijk kitemateriaal. Op locatie is het mogelijk om per dag of voor de hele week te huren, maar als je pre-book rental boekt, dan ben je verzekerd van een kiteset én krijg je korting!

Een pre-book kiteset bestaat uit: Kite + bar + board + harnas + leash.

Indien je pre-book materiaal huurt of een kitecurus hebt geboekt, dan kan het zijn dat we je vragen om op de luchthaven een boardbag voor ons in te checken. In dit geval stellen we je vooraf op de hoogte en zorgen we dat de boardbag op de luchthaven bij je wordt afgeleverd.

Low wind dagen en stormdagen

We hebben veel kites tussen de 7m en 12m. We hebben enkele lichtweer kites en grote maten, maar helaas kunnen we voor de low wind dagen niet voor iedereen lichtweerkites meenemen. Het kan dus zijn dat deze kites over de dag gedeeld moeten worden in de groep of dat er niet voldoende kites beschikbaar zijn op een low wind dag. Verwacht je bij 15 knopen niet met een 12m te kunnen varen en wil je huren, neem dan voor de reis even contact met ons op via kite@ripstar.nl.

Bij ons kun je boven de 28knts geen kite huren. Bij uitzondering kunnen ver gevorderde kiters tot 32knts een kite te huren.

Uit- of in-klappen

Wat houdt rental op locatie in?

Indien je kiest voor voor huren op locatie dan betaal je alleen per dag dat je het materiaal gebruikt. Wij hebben over het algemeen genoeg materiaal, maar houdt er rekening mee dat het kan zijn dat de juiste maat aan iemand vergeven is die een kitecursus of pre-book rental heeft gekozen. In dit geval kun je meestal ook huren bij onze lokale partners. Het kan zijn dat die tarieven anders zijn dan die van ons.

Low wind dagen en stormdagen

We hebben veel kites tussen de 7m en 12m. We hebben enkele lichtweer kites en grote maten, maar helaas kunnen we voor de low wind dagen niet voor iedereen lichtweerkites meenemen. Het kan dus zijn dat deze kites over de dag gedeeld moeten worden in de groep of dat er niet voldoende kites beschikbaar zijn op een low wind dag. Verwacht je bij 15 knopen niet met een 12m te kunnen varen en wil je huren, neem dan voor de reis even contact met ons op via kite@ripstar.nl.

Bij ons kun je boven de 28knts geen kite huren. Bij uitzondering kunnen ver gevorderde kiters tot 32knts een kite te huren.

 

Uit- of in-klappen

Wat als ik nog andere vragen heb?

Geen probleem! Mail ons dan via kite@ripstar.nl of bel ons op 020 688 60 90. We zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 9.00 en 17.30 en helpen je graag met al je vragen.